[ENG] Darmowy podcast o zjawiskach paranormalnych

[ENG] Darmowy podcast o zjawiskach paranormalnych

Kilka dni temu zetknąłem się z nowym, anglojęzycznym podcastem nt. zjawisk paranormalnych - The Paranormal Podcast - należącym do topowych podcastów w tej materii. Moją uwagę zwrócił fakt, iż autor (Jim Harold) prowadzi Swoją audycję już od ok. 8 lat - co dodaje jego produkcjom wiarygodności.

Jima poznałem poprzez Spec Sheet - luźną audycję w temacie IT i nie tylko. W jednym z odcinków pojawiła się zaskakująca niespodzianka: wywiad z Jimem Haroldem właśnie.

Wówczas dowiedziałem się o czymś, co bardzo miło Mnie zaskoczyło - jak i zaciekawiło: o "koncepcie biznesowym" autora względem własnych podcastów.

Otóż generalnie dostęp do - jak można się domyślać, obszernego - archiwum dotychczas wydanych epizodów jest generalnie płatny. Napisałem "generalnie", gdyż tu pojawia się niespodzianka: odcinki z ostatnich 90-ciu dni są dostępne za darmo (!).

Sprawdziłem - i jest tak w istocie. Aby przejrzeć i pobrać te nagrania, nie trzeba się nawet logować - można to zrobić bardzo prosto bezpośrednio ze strony prezentującej opisy poszczególnych epizodów, które są dostępne za darmo (a więc i wydane w ciągu 90-ciu dni od dziś). Dodatkowym miłym atutem jest to, iż przy każdym nagraniu mamy podaną informację tak o jego długości, jak i o wadze pliku mp3.

Przyznam, iż ten konkretny "koncept biznesowy" darmowego dostępu do wszystkich odcinków wydanych w ciągu ostatnich 90-ciu dni zrobił na Mnie wrażenie, będąc w Mojej ocenie świetnym pomysłem na promocję własnego podcastu. Kiedy pomyśleć o tym dłużej, można dojść do ciekawej konkluzji: iż taka koncepcja może być niezłym, stałym motywatorem dla autora audycji do utrzymywania pewnego jej poziomu, odpowiednio wysokiej jakości.

Przyjrzyjmy się bowiem, jakie nazwiska znalazłem kilka dni temu w listingu darmowych epizodów The Paranormal Podcast (podaję tylko te, które Mnie zainteresowały): dr Steven Greer, dr Robert Schoch, Timothy Good. Dla osób aktywnie interesujących się zjawiskami paranormalnymi (ufologią, itd.), nazwiska te powinny być znane aż nadto.

To tylko trzy (choć "duże") nazwiska, sporo pozycji pominąłem - gdyż tematyka nie była dla Mnie wystarczająco interesująca. Pomyślmy jednak: jeżeli autor przyjął koncept "90 dni" - najbardziej pożądaną sytuacją byłaby taka, w której w tym okresie czasu zawsze lub zwykle znajdzie się "coś dużego": powiedzmy, jakieś wystarczająco znane nazwisko z jednej strony, a z drugiej odpowiednie zróżnicowanie tematyczne (tak, aby w zbiorze odcinków z najnowszych 90-ciu dni zmaksymalizować szanse, iż każdy odnajdzie coś dla siebie - a tym samym da sobie szansę na zapoznanie się z audycją i może, w efekcie, wykupi dostęp do pełnego archiwum).

Podobnie jak autorowi, również i Mi ta koncepcja wydaje się dość "fair" - żeby nie powiedzieć: przyjazna użytkownikowi. Jest w Moim odczuciu przyjazna, gdyż właściwie daje Tobie dostęp do obu audycji za darmo każdego dnia - ale i przede wszystkim zapewnia Tobie sensowny sposób na weryfikację jakości w kontekście Twego gustu/upodobań, by odpowiedzieć sobie na ewentualne pytanie: "Czy warto płacić za dostęp do archiwum?". Co więcej, otwarcie darmowego dostępu do odcinków z ruchomego przedziału czasowego dodatkowo zwiększa wiarygodność takiego "testu" - jest to bowiem znacznie bardziej wiarygodne, niż - powiedzmy - zestaw kilku(nastu) wybranych przez autora, najbardziej reprezentatywnych nagrań. Zamiast tego mamy jednakowoż możliwość sprawdzenia w każdym okresie czasu (od dziś w przód), jaki poziom trzymają oba podcasty aktualnie.

Na koniec pozostaje Mi zachęcić wszystkich zainteresowanych tą tematyką do odwiedzenia strony. z której poziomu możemy przejrzeć listingi odcinków obu tytułów - dostępnych za darmo (obok The Paranormal Podcast Jim nagrywa również audycję Jim Harold’s Campfire - opowieści o duchach, itp.):

http://jimharold.com/listen-or-watch-now/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz