M.I.A. - egzotyczny rap

Dzięki audycji "Etykieta Zastępcza" (której prowadzący puszcza od czasu do czasu muzykę) poznałem M.I.A.'ę - Moje nowe odkrycie :) . W "Etykiecie..." zaintrygowało Mnie, iż Edward (prowadzący) wspomniał, że nie tylko w puszczanym aktualnie utworze pobrzmiewa egzotyczna nuta - ale i że jest charakterystyczna dla całej twórczości wokalistki. To wystarczyło, aby zachęcić Mnie do zgłębienia tematu :) . Efekt - bardzo zadowalający :) .

Przede wszystkim faktycznie: w twórczości M.I.A.'i dużo jest egzotyki. Odnajdziemy tam m.in. brzmienia indyjskie, japońskie... czy nawet afrykańskie. Ponadto sporo jest rastamańskich klimatów, reggae - jak również klubowych, dance... pop. Zróżnicowanie jest więc całkiem spore i - co ciekawe - M.I.A. w każdym z poszczególnych stylów brzmi autentycznie. Co skłoniło Mnie do docenienia konceptu dawno oglądanego przeze Mnie programu "Idol", w którym - kiedy któryś z uczestników przypadł Mi do gustu - frustrowało Mnie, iż rychło nakazywano mu śpiewać w zupełnie innym stylu. W ten sposób poddawano uczestników niejednej próbie i niejednemu wyzwaniu - sprawdzając elastyczność ich talentu. Dopiero jednakowoż po zapoznaniu się z twórczością M.I.A.'i i jej fenomenem doceniłem ten koncept - gdyż w przypadku tejże jej wspomniana autentyczność w Moich oczach dowodzi tylko jej talentu, o ile nie geniuszu.

M.I.A. nagrała dotąd cztery albumy - w których wielokrotnie bawi się słowami, stylami, koncepcją. Ciekawie się tego słucha, niejednokrotnie rytmy porywają - podoba Mi się ten różnorodny, charakterystyczny styl wokalistki. Moje ulubione utwory, to natenczas:

  • "Matangi" (z albumu "Matangi") - Mój zdecydowany Nr 1, fascynujący, bardzo porywający koncept, w egzotycznej, indyjskiej oprawie,
  • "Bad Girls" (ten sam album; ten właśnie utwór usłyszałem w "Etykiecie Zastępczej") - tym razem pop'owy kawałek z japońskim brzmieniem oraz ciekawym egzotycznym teledyskiem (epickie sceny z piłowaniem paznokci ;) ),
  • "Hussel" - (z albumu "Kala") tym razem rytmy afrykańskie, bardzo porywające (inspiruje Mnie do odnalezienia muzyki, w której znacznie więcej jest takich afrykańskich rytmów, bębnów, itp.);

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz